Veel gestelde vragen

Is er een fysieke winkel?

We hebben geen fysieke winkel.
Voorlopig hebben we nog wel een pick-up point waar je bestelde goederen kan afhalen. Dat geeft organisatorisch best veel extra werk, dus we denken na over een ander systeem dat aanvaardbaar is voor onze klanten. 

Ik wil afhalen, hoe ga ik te werk ?

Voer je bestelling uit en vink afhalen aan. We weten dan dat je wil langs komen. Afhalen is altijd op bestelling want er is geen fysieke winkel. 
Stuur ons een mailtje om te laten weten wanneer je wil komen. 
Een pakket afhalen moet gebeuren binnen de 10 werkdagen.
Heb je je pakket niet afgehaald binnen de 10 werkdagen zonder ons op de hoogte te brengen, dan zijn we genoodzaakt een administratieve kost aan te rekenen en verzendkosten. Die kost bedraagt op dit moment in totaal 20 euro.

Hoe lang duurt het om een pakket te verzenden ?

Een product verzenden dat ik stock staat, leveren we steeds zo snel mogelijk. Soms kan de drukte er voor zorgen dat het iets langer duurt. Door elkaar genomen mag je rekenen dat we verzenden binnen de twee werkdagen en dat een verzending maximaal 7 kalenderdagen zal duren.

Hoeveel flessen kan ik laten verzenden in één pakket ?

Om beschadiging te voorkomen en het gewicht van de pakketten hanteerbaar te houden verzenden we maximaal 3 flessen in één pakket.

Waarom moet ik verzendkosten betalen ?

De verzendkosten overstijgen in vele gevallen de winst op een fles. We kunnen dus eigenlijk moeilijk anders dan verzendkosten aanrekenen. We werken aan een oplossing om verzendkosten tot een minimum te beperken. 

Hoe zijn verzendkosten samengesteld ?

Er zitten vier kostenposten in de verzendkosten. Allereerst het normale verzendtarief van Bpost.
Op dat verzendtarief moet de professionele verzenden BTW aanrekenen. Dat is een kost die je als partikulier niet hoeft te betalen. 
Verder is er nog de kost van de kartonnen doos. We proberen veelal te werken met gerecupereerde dozen, maar die zijn niet altijd voorradig. 
Om je goederen veilig te verzenden worden er beschermingsmaterialen gebruik om de lege ruimte in de doos op te vullen. 
Al deze kosten tezamen nopen ons om 7.90 euro verzendkosten aan te rekenen inclusief BTW. In 2024 verwachten we dat we hier een aanpassing zullen moeten doen naar 8.50 euro, maar zover zijn we nog niet.

Waarom kan ik niet op mijn thuisadres
laten leveren ?

We kiezen voor leveren van Bpost naar Bpost omdat dit goedkoper is en de verzendkost beperkt. We kiezen een Bpost postpunt dat maximaal 3 km van je woonst gelegen is en een goede bereikbaarheid heeft. Eens dat postpunt aan jou gelinkt is, blijven we altijd naar datzelfde postpunt versturen.
Verzenden naar een Postpunt heeft meerdere voordelen.
Je pakket ondergaat minder handelingen. Dus er is minder gevaar op beschadiging.
Je pakket gaat door minder handen, dus er is minder kans op diefstal.
Je pakket kan niet onbeheerd op je adres worden achtergelaten.